Quadrathlon 2019
Konkurs ,,Quadrathlon informatyczny’’ w Instytucie Matematyki
W dniu 7 marca 2019 roku w Instytucie Matematyki odbyła się druga edycja ,,Quadrathlonu informatycznego’’ - międzyszkolnego konkursu skierowanego do uczniów szkół ponadpodstawowych, organizowanego przy współpracy firm z branży IT: Kaliop Poland, Macrologic, OptiNav oraz DataMomentum.
Celem Quadrathlonu jest inspirowanie młodzieży do głębszego zainteresowania informatyką i sprawdzenia swojej teoretycznej i praktycznej znajomości informatyki. Konkurs ma również na celu promocję specjalności Programowanie na kierunku Informatyka, prowadzonego w Instytucie Matematyki. Partnerami tego kierunku są firmy OptiNav, Macrologic, Kaliop Poland, specjalizujące się w rozwoju i implementacji nowych technologii. Studia przygotowują absolwentów do pracy przy tworzeniu szeroko rozumianego oprogramowania oraz tworzeniu i utrzymaniu standardów kodu źródłowego i dokumentacji.
W zawodach wzięło udział osiem drużyn reprezentujących szkoły ze Słupska i okolic:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku, I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku, II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku, IV Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Słupsku, Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach, Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych im. inż. Tadeusza Tańskiego w Słupsku oraz Zespół Szkół Informatycznych w Słupsku. Drużyny rywalizowały w czterech konkurencjach: 1 z n, Niech moc algorytmu będzie z Wami, Umiesz liczyć? ... w arkuszu kalkulacyjnym oraz Szperacz Internetowy. Szczegółowy opis konkurencji znajduje się na stronie Instytutu Matematyki.
Po zakończeniu konkurencji uczniowie mogli obejrzeć pokaz możliwości robotów i automatów firmy OptiNav. Odbyły się również prezentacje osiągnięć i dorobku firm Kaliop Poland, Macrologic oraz OptiNav.
Konkurs wygrała drużyna z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku.
Uczniowie z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku zajęli drugie miejsce,
a trzecie miejsce wywalczyła drużyna z II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku. Gratulujemy!
Kolejne miejsca zajęły drużyny z
4. II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza
5. Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych im. inż. Tadeusza Tańskiego
5. Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach
7. IV Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
8. Zespołu Szkół Informatycznych
Wszystkim uczestnikom i ich opiekunom dziękujemy za udział w konkursie i zapraszamy za rok.
Zapraszamy do galerii
„Quadrathlon Informatyczny” 2019
Instytut Matematyki Akademii Pomorskiej w Słupsku, przy współpracy firm Kaliop Poland, OptiNav oraz Data Momentum, organizuje w dniu 7 marca 2019 roku o godzinie 10.00 w auli przy ulicy Słowiańskiej 8 w Słupsku zawody informatyczne dla uczniów szkół ponadpodstawowych "Quadrathlon Informatyczny". W trakcie zawodów firma OptiNav przedstawi pokaz możliwości robotów i automatów. Odbędą się również prezentacje osiągnięć i dorobku firm Kaliop Poland, Data Momentum, OptiNav.
Zawody w "Quadrathlonie Informatycznym" składają się z następujących konkurencji:
a) 1 z n, n >= 2.
Zasady konkursu są wzorowane na popularnym teleturnieju telewizyjnym "Jeden z dziesięciu". Konkurs jest adresowany przede wszystkim do tych uczniów, którzy posiadają wiedzę i umiejętności informatyczne wynikające z treści zapisanych w podstawach programowych nauczania informatyki dla szkół ponadpodstawowych i potrafią w krótkim czasie sformułować odpowiedź na postawione pytanie. Uczestnik konkursu musi przede wszystkim krótko i jednoznacznie odpowiedzieć na pytania, w których znaleźć będzie można odniesienie nie tylko do teoretycznych zagadnień informatyki szkolnej, ale także zagadnień praktycznych, z którymi uczniowie spotykają się podczas zajęć. Na pewno, obok wiedzy i umiejętności, nieocenione będą zatem błyskotliwość i refleks uczestnika.
b) Niech moc algorytmu będzie z Wami.
Konkurs polega na analizowaniu schematów graficznych opisujących rzeczywiste zdarzenia. Od uczestnika konkursu wymaga się umiejętności logicznego myślenia oraz czytania ze zrozumieniem.
c) Umiesz liczyć? ... w arkuszu kalkulacyjnym.
Konkurs polega na rozwiązaniu problemu korzystając z arkusza kalkulacyjnego.
d) Szperacz Internetowy.
Zadaniem uczestników będzie znalezienie zadanych informacji w Internecie.
W każdej konkurencji bierze udział jeden zawodnik z każdej drużyny, zatem zgłaszana do zawodów grupa uczniów powinna liczyć 4 uczestników.
Aktualizacja 04.03.2019 :